קופירייטר למקרים קשים*

*שם:  
*טלפון:  
אימייל:  
*הערה:  


  • מהו ניווט (ואיך זה בכלל קשור לעסק שלך)?

    כשאני מדריך אנשים בניווט אני תמיד מתחיל בשאלה הזו: מהו ניווט? 

    מדהים עד כמה אנשים משתמשים במילים ולא מודעים למשמעותן.

    התשובות שמתקבלות כוללות במקרה הטוב את המילים התמצאות, כיוונים,

    להגיע ממקום למקום, להדריך, להוביל... ובמקרה הרע ניסו להסביר את

    המושג ע"י המושג עצמו.

    אז מה זה בעצם ניווט?

    ניווט פירושו בחירת הדרך. את/ה בוחר/ת בדרך שלך.

    יש הרבה דרכים! דרך יכולה להיות קצרה, ארוכה, מהירה, בטוחה, מסוכנת,

    יפה, משעממת ו... אבל רק אם בחרת בה אתה מנווט (ואת מנווטת).

    התמצאות, כיוונים, להגיע ממקום למקום, מפה, מצפן ועוד הם עזרים - 

    אמצעים שיעזרו לך לבחור.

    כך זה גם בעסקים וביותר ממובן אחד הניווט (בחירת הדרך) זה החיים עצמם.

    חשוב לדעת איפה את/ה? מה מצבך ביחס למפה (הכללית, העיסקית)

    ולהתמצא במציאות סביבך.

    חשוב מאוד להבין לאן ברצונך להגיע? ואז לקלוט את הדרכים האפשריות

    ולבחור בטובה ביותר - לנווט. זהו תהליך דינמי. גם לאחר היציאה לדרך כדאי

    לוודא כל הזמן שזו הדרך המתוכננת ולפעמים למצוא קיצורי דרך ולנצל הזדמנויות

    או לעקוף מכשולים בהם נתקלת.

     

    איך זה קשור לעסק שלך?

    כקופירייטר אני מנסה לאפיין אותך ואת הדרך שלך.

    אני מנסה להבין את המטרות שלך, את היכולות שלך ואת הרוח (Spirit) של

    העסק שלך. אבל הכי חשוב: מי קהל היעד? מי בעצם הלקוחות שלך?

    כי למעשה אני עובד בתוך המוח שלהם - של הלקוחות שלך.

    אני מעניק לך כלים (שם, סיסמה, מודעה, פרוספקט, אתר...) שיגרמו להם

    לנווט אליך.

    זו מהותו של הקופירייטינג ותמציתו של הפירסום... להביא אותם.

     


     
  • הסקרנות הרגה את החתול??

    "רק רציתי למשוך קצת תשומת לב"

    אמר ג'ורג' בוש האב כשקם מנפילה פתאומית בארוחת ערב ביפן.

    ג'ורג' ניצל את הרגע הלא נעים ללגלג על עצמו ועל העולם כולו

    שמתעניין בכל פיפס בחייו של נשיא המעצמה הגדולה, אבל מהו

    בעצם הפרסום אם לא משיכת תשומת לב? אחת הדרכים הבדוקות להגדיל את

    תשומת הלב היא להשתמש בטיזר - Teaser. בדרך כלל הטיזר מקדים את

    המודעה/השלט/התשדיר העיקריים במופע קצר לפניו - בעמוד שמופיע בעיתון 

    לפני העמוד של המודעה העיקרית, או בשלט עם שאלה כשהתשובה מתפרסמת

    על אותו שלט שבוע לאחריו. 

    האם טכניקת הטיזר עובדת רק בנפרד מהתשובה?

    ממש לא. אפשר לנצל אותה גם במקומות אחרים בפרסום. למשל בכותרת

    מתגרה שנענית בפיסקה בתוך המודעה או בכנף חיצונית של פרוספקט שנענית

    בתוכו ואפילו במאמר הזה! הרי ידוע שכמות נכבדת מהקוראים מעדיפה לדלג

    ולקרוא את הכותרות בלבד ורק אם זה מעניין ורלוונטי, להמשיך לתוך הפסקאות.

    אנסה לתפוס קוראים כאלה בכותרת הבאה...

    חשבת על סגירת עיסקה של 3570 ש"ח תוך שעה? 

    כאן נכנסת לתמונה הרלוונטיות לקהל היעד. כקופירייטר ניתחתי את קהל היעד

    האפשרי למאמר שמורכב מאנשי עסקים קטנים ובינוניים. מה לכם ולנשיאי

    ארה"ב? אתם מחפשים עסקאות כאן ועכשיו. הסכום הנקוב והמיידיות גורמים

    לכם לנסות ולהבין על מה מדובר. לו הייתי מפרט כאן איך תרוויחו כסף, אזי

    הרלוונטיות המתגלית בפתאומיות היתה הופכת את הטיזר מסתם התגרות

    להנעה לפעולה*. אבל לעניין המאמר זו רק הדגמה. יש לחשוב על הבניה

    של רלוונטיות מפתיעה בתהליך ייצורו של הפריט הפרסומי וכמובן בהתאמה

    לקהל היעד. ההפתעה לא חייבת להיות בצורה של שאלה. כמו בדוגמה הבאה...

    אל תתחתנו!

    אין לכם כוח לכל הריצות האלה... אלו כותרת ותשובה מגלויה שנעשתה לפני

    שנים למרכז מידע בתחום האירועים. הגלויה הופקה בתקציב דל וחולקה

    לסטודנטים וקהל צעיר שתאם לפילוח קהל היעד. המטרה הפירסומית יכולה

    להיות מושגת גם בתכנון חכם של טיזר מפתיע ומענה רלוונטי בטקסטים

    ובויז'ואל. או בקיצור

    * אפשר פשוט להתקשר לקופירייטר. לשרותך. חן

     0504-308958 


     
  • אתגר המשולשים - עם פרס נכבד לזוכה!

    כך פרסמתי כשבוע לפני פסח:

    אאתגרכם בחידה הבאה - ראו בתמונה

    הפרס המובטח לזוכה בתחרות הוא סלוגן חינם לעסק

    ובתוספת עמלת אתר של 50 ש"ח ואיתה 5 נקודות*.

     

    התקנון - אני מקציב שבוע של הזדמנות לכל מי שרוצה לנסות

    לפתור להגיב בבלוג זה עם תשובה (עד 3 תשובות לפותר/ת).

    כלומר הניסיונות ייסגרו בשבת ה-4/4/09 בשעה 19:30 לפי שעון האתר.

     

    יש שלוש אפשרויות לגשת לתחרות כזו.

     האחת לוותר מראש על התענוג לספור משולשים (מה אני פיתגורס?)

    ובכך לוותר על האפשרות שקופירייטר למקרים קשים יעזור לעסק.

     השניה - לנחש (יעני לא להתאמץ, אבל בכל זאת אולי ייצא משהו...)

    אני לא ממש ממליץ על האפשרות אבל כדי למנוע עשרות ומאות ניחושים

    עד 3 תשובות לאדם - זוכרים? הרביעית ואילך לא תשתפנה בתחרות.

     האפשרות השלישית - פשוט לחשוב, לנסות להבין ולספור...

    מי שינקוט בגישה זו אמור לתת רק מספר אחד - את התשובה הנכונה.

     

    ולכן מכיוון שיש סיכוי לתשובות רבות נכונות - אולי יש פה הרבה אנשים

    רציניים עם עסקים שזקוקים לסלוגן מוצלח, או סתם אוהבים אתגרים - במקרה

    כזה יתקיים שלב שובר שיוויון בין כל הפותרים נכונה.

     

    בהצלחה

    חן נירן - קופירייטר למקרים קשים

    דוגמאות לסלוגנים וכותרות שלי ניתן למצוא באתר האישי שלי

    www.chennirran.co.il

     

    * החברים הגיבו ועל התוצאות קראו בבלוג הבא.


     
  • אתגר המשולשים - שלב שובר שיוויון (06/04/2009)

    הקטע פורסם ב-6/4/09:

    החידה שהופנתה לשתי הפותרות המדויקות היחידות בשלב הכללי

    מוצגת בצורה המצורפת - כמה משולשים ניתן למצוא כאן?

    אסנת נאור ומיכל מנדל קיבלו מטלת (ומתנת) פסח נוספת זו לפתרון עד

    יום ה' 9/4/09 בשעה 20:00.

    אולם כל הרוצה יכול לנסות לפתור אותה ועל הדרך להפעיל את ילדיו/בני זוג

    וחברים בחידה זו. אני לא מתכוון לאשר או להכחיש את המספרים שתשלחו

    עד לשעת הסיום או עד קבלת הפתרונות מהמועמדות לתואר אשת המשולשים

    של השנה (ולפרס הגדול שהוא כזכור - סלוגן חינם לעסק + 50 ש"ח עמלת

    אתר + 5 נקודות).

    איך נספור את המשולשים בלי להתבלבל?

    יש 2 אפשרויות לטעות - לא לספור חלק מהמשולשים או לספור משולשים

    מסוימים יותר מפעם אחת.

    ראשית - אני ממליץ להעתיק את הצורה ולהדפיסה כמה פעמים.

    שנית - מילות המפתח לפתרון החידה הן מיון וסימטריה - הרמזים שנתתי

    בחידה הקודמת וכוחם יפה גם עכשיו כדי למנוע את הטעויות

    בהצלחה לכולם.

    על הזוכה המאושרת והסלוגן שלה - בהמשך.

    נ. ב: חידות מסוג זה וקלות יותר יכולות אולי לשמש את העסק שלך למשיכת

           לקוחות או כעזר לחיבור אנשים תוכן ושטח - כמו שאנו עושים בניווטבע.


     
  • על רגל אחת (24/04/2009)

    לפי אבן שושן: על רגל אחת (דיבור ציורי) במהירות, בחיפזון.

     

    מתברר שאפשר לעשות דברים רבים על רגל אחת. לכתוב ולמחוק,

    לראיין ולרעיין, לערוך וליצור, לעצב ולעצבן. עכשיו בעידן המחשב

    כל אלה נהיו קלים מתמיד – אבל מה התוצאות? פרוספקט מרושל,

    אתר אינטרנט לא משכנע, פניה שיווקית בעברית שגויה, החמצה של

    קהל היעד והפסד של לקוחות ומכירות.

     

    מרשה לעצמך עבודה על רגל אחת?

    אני כן. וגם אין לי ברירה, נפלתי וקרסולי נשבר ואיני יכול לעבוד בהדרכה

    בניווטבע. באופן מפתיע הראש נשאר שלם והידיים רצות על המקלדת. אבל לך יש ברירה.

    בנוסף לבעלי המקצוע הטכניים כדאי להשתמש באנשי מקצוע שמתמחים ביצירה

    ובכתיבה שיווקית, להשקיע מעט יותר ולקצור המון מכירות והצלחה.

     

    להיכן הרגלים?

    לפי אבן שושן: לאן אתה הולך? אנא מועדות פניך? ובשיווקית צחה:

    תכנן/י את הצעד הפרסומי הבא שלך גם עם אנשי היצירה השיווקית –

    קופירייטר ומעצב ולא רק עם בונה האתרים או בית הדפוס.  אפיון נכון

    של הרצוי יחד עם אנשי היצירה יביא לך תוצאות.

     

    אתגר לבעלי ידיים טובות

    אם יש מעצב או מעצבת שיכולים לקחת את תמונת הרגל המעטרת בלוג

    זה ולעשות ממנה משהו יפה – אשמח לתת לתוצאה מקום בתגובות לבלוג

    – כצעד ראשון בשיתוף פעולה של אנשי היצירה. ובעלי העסקים בביז

    שקוראים יוכלו להתרשם...ולבחור.

     פורסם באפריל 2009


     
  • הפרס הגדול של אתגר המשולשים

    אסנת נאור תרגומים  - מקצוענות היא שפת האם שלנו

    זה הסלוגן חדש לעסק שלה - הפרס הגדול של אתגר המשולשים. כזכור, אסנת

    זכתה בו לאחר תחרות קשה כולל שלב שובר שיוויון - הפרטים על התחרות 

    בבלוגים הקודמים.

    איך עושים סלוגן חדש?

    בשלב הראשון בצענו תדריך טלפוני מקיף להבנת מהותו של העסק (בריף).

    הנקודות החשובות שעלו בבריף: העסק מורכב לא רק מאסנת ולא רק מתרגום

    עברית-אנגלית ולהיפך. העסק שלה מכיל אנשי מקצוע נוספים בשפות רבות ונותן

    מענה לסוגים רבים של חומרים מקצועיים, משפטיים, כלכליים, אינטרנטיים ועוד...

    מעבר לצדדים הטכניים של מקצוע התרגום עלו היתרוננות המובהקים של אסנת:

    בעסקי התרגומים יש שונות רבה המחייבת ירידה לפרטי פרטים ודקויות של שפה.

    אסנת והעסק שלה נותנים מענה איכותי ומהיר גם לדרישות הלקוחות וגם

    לדרישות השפה. לפעמים אסנת מצליחה לתרגם ולתת פתרון שיווקי יותר טוב

    מהמקור של הלקוח.

    הסלוגן בתהליך הייצור

    כעת כשכל אלה נרשמו בראש (וגם על הנייר) היה לי ברור שמלת המפתח היא

    מקצוענות. תכונה שבעל מקצוע מזהה בבעל מקצוע עמית גם אם לא פשוט

    להגדירה. מצד שני צריך לקשר תכונה זו לעסק של אסנת בתחום התרגום. יצרתי

    סיסמאות רבות המחברות בדרכים שונות את האמור ואז הגעתי לשלב הבא...

    הבחירה בסלוגן הנכון

    לפעמים הטעם של הלקוח שונה משלי ולעיתים נוצרים מספר דברים כל כך טובים

    שקשה לבחור. במקרים רבים אני יודע מהו הסלוגן הכי נכון ומתאים ללקוח (כמו

    כאן) כי פשוט זה זה. אבל החלטתי לשלוח לה עוד 2 הצעות טובות נוספות

    שבחרתי בין הרבות שיצרתי. בניגוד להרגלי, הפעם המלצתי עליו לאסנת מבין

    השלושה ששלחתי. לא שכחתי לבצע בדיקה בגוגל אם אחד הסלוגנים המוצעים 

    כבר קיים אצל מישהו. במקרה כזה כמובן יש לחזור על התהליך היצירתי.

    הסלוגן עובר ללקוח לבחירה ואישור

    אסנת המשיכה את התהליך בהתייעצות עם חברים ולקוחות ולבסוף אישרה את

    הצעתי. להפתעתי התגלה לי שיש לה סלוגן לא רע בכלל (בבריף היא לא

    התייחסה אליו): אסנת נאור - נאמנה ללקוח. נאמנה למקור. 

    שבו אפילו חריזה קליטה עם שמה.

    אולם הסלוגן החדש מקצוענות היא שפת האם שלנו מותאם יותר לעסק

    הכולל אסנת נאור תרגומים. הסלוגן משדר את היתרונות, מתחבר למושג

    "שפת האם" אשר מקנה איכות ליכולות של העסק וניתן להעברה לכל שפה (אם

    כי זו כבר תהיה המשימה שלה).

    מישהו צריך סלוגן חדש?

    חן נירן - קופירייטר למקרים קשים

    0504-308958

     

     הקטע פורסם ב-9/5/09


     
  • איך כותבים אתר אינטרנט?

    נדלג על התהליך השיווקי הקודם להחלטה על בניית האתר ומטרותיו.

    בהנחה שהמטרות והתכנים של האתר שלך ידועים לך, התשובות לשאלות

    הבאות מפרקות את תהליך הבניה והכתיבה לשלבים ומטפלות בלוגיקה של

    האתר, דף הבית, כותרות, טקסטים, תמונות ועוד.

    ניתנות המחשות ודוגמאות לאתרים שכתבתי.

    מה זה "לוגיקה של אתר"? 

    הלוגיקה היא הכוונת הקורא מעניין לעניין. באינטרנט בניגוד

    לטקסט בפרוספקט אפשר גם להתנהל סדרתית על הדף

    וגם להקפיץ למקומות שאינם נראים באותו דף ובדפים אחרים.

    כשכותבים אתר, הלוגיקה שלו היא סידור העניינים לפי

    היררכיה - החשובים יותר שמקבלים כותרות גדולות ועד

    לטקסטים שאינם מודגשים ולפי הזרימה הרעיונית כולל

    ההקפצות האפשריות ממקום למקום (קישורים פנימיים

    בתוך האתר).

    מהו דף הבית

    דף הבית - הדף אליו מגיעים הצופים בדרך כלל וממנו יוצאים

    לכל פינות האתר. אפשר להתייחס אליו תפיסתית כאל מרכזיה.

    ולכן מכיוון שלמרכזיה מגיעים יותר מאשר לכל מקום אחר הדף

    צריך להכיל את הדברים המרכזיים שברצונך למכור ומקפצות

    לכל המקומות שאליהם ברצונך להקפיץ את הקוראים.

     

    כמה כותרות צריך

    לכל עניין צריך כותרת וכדאי שתהיה מושכת!
    אם הטקסטים שלך ארוכים, יש לפצל אותם לפי הנושא ולהוסיף

    כותרות ביניים מושכות. כידוע, גם הצופים בדף שלא מתעמקים

    עוברים על הכותרות בעיניהם (טיפוסים אלה נקראים "הסורקים").

    אם הן מושכות יגדל הסיכוי ש"הסורקים" יקראו גם את הפסקאות.

    האם הטקסטים צריכים להיות ארוכים או קצרים

    האורך לא קובע! אם זה מעניין וזורם הקוראים ירצו לקרוא!
    הפיצול לפי עניינים וכותרות הביניים יגדילו את הסיכוי שיקראו את

    התכנים בתוך הפסקאות - אבל בכל מקרה יש לשקול כל משפט

    ולקצץ כשנראה לך מסורבל.

     

    האם להכניס שאלות ותשובות?

    אני בעד. קל לפצל את התוכן לעניינים
    ולתת דגשים חשובים - כמו שאני עושה כאן.
    בעולם הגדול משתמשים במושג
    FAQ

    יעני
    Frequently Asked Questions
    ובעברית - שאלות שנשאלות לרוב.
    ככל שהנושא שלך מורכב יותר והמסר ארוך
    או מסובך - כדאי יותר להשתמש בשיטה זו.

    האם להכניס תמונות

    כדאי והכרחי. תמונות מושכות תשומת לב יותר מטקסטים שנאמר "תמונה

    טובה מאלף מילים". אולם הטקסט הצמוד לתמונה יתן לה את המשמעות!

    מחקרים הראו כי הכיתוב של מספר מלים מתחת לתמונה

    נקרא יותר מאשר פסקאות טקסט שלמות.

    יש דוגמאות לאתרים שכתבת

    אתר חברת ניווטבע להפעלות שטח מקוריות

    לימי כייף גיבושים וכו

    www.nivuteva.co.il

    האתר של  IDo4U - לשירותים אדמיניסטרטיביים
    http://ido4u.bizmakebiz.co.il/
    וכמובן הטקסטים והכותרות באתר זה.

     

  • איך פותרים סודוקו קשה?

    בכל עיתון בישראל מתפרסמות מידי שבוע טבלאות
    הסודוקו ומהוות אתגר מחשבתי שאלפי אנשים מנסים
    לפתור. הכללים פשוטים: בטבלה יש 9X9 משבצות
    ועליך לשבץ את 9 הספרות 1-9 כך שבכל שורה או
    טור או תיבה (קוביה) של 3X3 משבצות תופיע רק
    ספרה אחת מהן. לסודוקו מספר דרגות קושי החל
    ב"קל" דרך "בינוני", "קשה" ואפילו "קשה מאוד".

    הפתעה – סודוקו זה לא מתמטיקה
    טבלאות הסודוקו אמנם מכילות מספרים אולם באותה מידה יכלו להופיע בהן
    אותיות, צורות משונות או תמונות. משיקולים של נוחות נמצא כי הכי קל לקלוט
    את ההבדלים ולתת להם שם בצורה של מספרים. לכן, אין קשרים מתמטיים
    בין המשבצות וכל העניין הוא הקשר הלוגי – משהו שמופיע במקום אחד משפיע
    על השורה, על הטור ועל האיזור (התיבה) בו הוא מופיע.

    למה בכלל לפתור סודוקו?
    האתגר המחשבתי מניב תחושה נפלאה של הישג לאחר שפתרת. ככל שהסודוקו
    קשה יותר ההישג גדול יותר. בנוסף, אין ספק שיש כאן אימון מרוכז למוח
    והתרגול בחשיבה לוגית ויצירת הקשרים יכול להיות ישים גם לבעיות אחרות.
    רופאים העוסקים בהזדקנות מזכירים ששימוש במוח לפתרון חידות מעכב
    את תהליכי הדמנציה ובמילים אחרות משאיר אותך צעיר.
    אז איך פותרים?
    נכון, כדאי להתחיל עם סודוקו "קל" ואז לעבור ל-"בינוני" ולעלות בדרגות הקושי.
    ישנן מספר שיטות אנליטיות למציאת הקישורים הלוגיים בין המספרים המופיעים
    והמשבצות הריקות. חברתי נתקעה בשלב המעבר למצב "בינוני". לכן כתבתי
    ספר אלקטרוני (e-book) בו אני מוליך אותך יד ביד להצגת השיטות האלה
    והבנתן עד לפתרון של סודוקו "קשה". למעשה מדובר ב-3 ספרים: הראשון
    מציג שיטות אנליטיות לפתרון סודוקו קשה, השני מטפל בסודוקו הענק שבו
    יש 16X16 משבצות והשלישי חושף את שיטת ההצבה לפתרון של סודוקו
    קשה מאוד!
    איך משיגים את הספרים?
    למי שרוצה להתעמק ולהתקדם, אני מציע את הספרים כאן בחנות הקרדיטים
    של אתר ביז בקטגוריה "ספרים" תמורת 42 שקלים/קרדיטים בלבד.
    הספר האישי שלך או כמתנה ל...
    אוכל להכין לך ספר אישי ולהכניס את פרטייך ו/או את פרטיי מקבל/ת מתנה
    כרצונך – בינתיים באותו מחיר. כל מה שצריך זה לרכוש אותו בחנות הקרדיטים
    או כמוצר רגיל באתר, לתת את כתובת המייל ואת מספר השובר ולהעביר אליי
    את הפרטים הרצויים לפרסונליזציה.

BizMakeBiz פותח ע"י